Mens en Communicatie

Blogs

reageren-op-haatspraak

Reageren op haatspraak | Introductie

Je kan op een manier met Geweldloze Communicatie reageren op haatspraak, die je eigen integriteit en de menselijkheid van alle betrokkenen bewaart – inclusief degenen die haatzaaiende taal verspreiden.

Verder lezen »
de vier stappen van geweldloze communicatie

De vier stappen van Geweldloze Communicatie – Tip 2

De bedoeling van deze tip is je in het bijzonder vertrouwd te maken met de vier basisonderscheidingen van Geweldloze Communicatie. Deze onderscheidingen zijn in het kort samengevat: waarnemen, gevoelens, behoeften en verzoeken. Je kunt je hele persoonlijke communicatie ermee opbouwen. Deze en alle andere tips die volgen, geven je daarvoor de handvatten.

Verder lezen »
omgaan-met-frustratie

Omgaan met frustratie – Geweldloze Communicatie Tip 4

Deze tip besteed aandacht aan empathie en de afgeleide vormen zelfempathie en stille empathie. Door middel van empathie herken je dat frustraties signalen zijn van onvervulde behoeften. Het oordeelvrij herkennen van deze signalen zal onder andere leiden naar meer betrokkenheid, samenwerking en tevredenheid.

Verder lezen »