gemiddelde leestijd ca. 3 min.
Verzoeken
formuleren
Het fundamentele onderscheid tussen het doen van een verzoek in de gebruikelijke zin en het formuleren van verzoeken in Geweldloze Communicatie
gemiddelde leestijd ca. 3 min.
Het fundamentele onderscheid tussen het doen van een verzoek in de gebruikelijke zin en het formuleren van verzoeken in Geweldloze Communicatie
Hoe je woorden zullen worden ontvangen kun je niet bepalen. Wel je intentie, je acties en wat je zegt en doet.
Ike Lasater Tweet
De intentie van deze tip is je bekend te maken met het fundamentele onderscheid tussen het doen van verzoeken in de gebruikelijke zin en het formuleren van verzoeken in Geweldloze Communicatie.
De vorige tip belichtte het onderscheid tussen algemene brede vragen en heldere verzoeken waarmee je de ondersteuning en medewerking ontvangt die je wilt ontvangen.
Heldere verzoeken zijn
Denk eens aan een recent verzoek aan een collega. Vraag jezelf wat de bedoeling was achter dit verzoek. Denk je dat je collega deze bedoeling begreep toen je het verzoek deed. Waarom wel of waarom niet?
Heb je vragen over hoe je Geweldloze Communicatie leert gebruiken? Wil je meer achtergrondinformatie over deze tip of gewoon een reactie sturen of feedback geven, gebruik dan het reactie-formulier onderaan elke tip. Elke reactie wordt door mij persoonlijk beantwoord.
Ik wens je een inspirerende reis toe en hoop dat de tips een bijdrage leveren aan je persoonlijke welzijn en aan dat van anderen.
Met een hartelijke groet
Harald Borjans
Mens en Communicatie is in Nederland en Vlaanderen een belangrijke voorvechter en uitgever van boeken over Geweldloze Communicatie.
Geweldloze Communicatie is een fantastische aanvulling op je persoonlijke gewoonte, je diepste drijfveren helder te krijgen, moedig te leren vragen wat je wilt, conflicten op te lossen, relaties te verdiepen en wederkerig tevredenstellende oplossingen met anderen te bedenken.
Met onze boeken over persoonlijke groei en ontwikkeling kun je
Of je nu al een tijd aan het leren bent of helemaal aan het begin staat om Geweldloze Communicatie te leren, Mens en Communicatie heeft een veelvoud aan boektitels over Geweldloze Communicatie, in het onderwijs, voor de opvoeding en op de werkplek die jou en de mensen om je heen helpen je emotionele intelligentie, interpersoonlijke en communicatieve vaardigheden te ontwikkelen.
Woorden die werken, Geweldloze Communicatie voor op de werkplek.
Lees alles over het doen van heldere verzoeken en andere veelvoorkomende werkplek kwesties.
Inclusief 52 handige werkplek communicatie tips.
Auteur: Ike Lasater.